Saturday, July 11, 2009

irdina irdina.....


Boring betul aku masa ni.mana x nya aku rindukan hubby dan anak daraku yg lincah tu.walaupun x sampai seminggu aku tinggalkan diaorang tp rasa sesak dadaku sbb rindukan diaorang .mana x nyer....aku nak citer sikit ttg anak daraku ini.....sekiranya aku ada dengan dia,pada org lain dia dah x heran langsung tp kalau aku tinggal dia kat kampung,bila aku call dia ,dia langsung x nak ckp dgn aku....kadang2 'umi,umi 'lepastu tu terus dia letak phone.tp itu dulu,sekarang ni kalau aku call aku akan nyanyi untuk dia baru dia nak ckp dgn aku....maka dgn itu walau dimana aku berada kalau aku call dia,dia akan suruh aku nyanyi......bayangkan kat opis aku kena nyanyi (malunyer....).

Aku dah boring sebenarnyer dok kt kl ni sbb berjauhan dgn hubby dan anak daraku Nur Irdina Damia.Bila lah rasanyer aku akan pulang ke kampung halaman.......boring boring kt sini.tp kalau shopping aku x boring puyer.....Ckp pasal shopping,aku dah susah nk shopping kalau berdua sahaja dgn Irdina sbb anak dara ku yang lincah ini teramatlah aktif.bayangkan masa aku g mid valley dgn dia,dia bleh lepaskan tangan aku lepastu lari pegi ambil anak patung dan lari suruh aku kejar...masaAllah penat aku nak kejar dia.bila aku letakkan semula anak patung tu,dlm masa yg sama dia dah capai anak patung lain plak dan terus lari sambil panggil nama aku 'umi'.aku pun kena kejar dia lagi.tapi yang herannyer aku x kurus2 gak hehe.....kalau aku nak beli baju pun susah,bila aku angkat baju ni,dia tarik baju lain.lepastu dia suka lari2 sembunyi celah baju atau dlm fitting room.

kalau aku pilih kasut lg nk tergelak sbb dia pun akan pilih jugak.....semua kasut dia akan turunkan dari rak kasut sbb dia suruh aku try,ada masa dia sendiri nk try gak....yg x tahan kasut tumit tinggi dia try pakai....ITULAH DINAMAKAN ANAK DARAKU.Tetapi aku x pernah nak bosan atau serik nak bawa dia gi shopping sbb selalunyer aku window shopping jer....kalau aku betul2 nk shopping aku akan bawa stroller(dia x bleh lari.).

Ada satu malam tu,aku balik keje lewat so dia dah tido dgn pengasuhnyer(satu rmh dgn aku)....so aku angkat dia masuk bilik.aku pun mandi lepastu nk tido(aku mmg tido awal)bila aku terlelap jer mata ni dia pun peluk aku,lepatu dia ckp

Dina : umi, nak acik

ummi :kakak tido lah umi kan ada.cian acik dah sari suntuk jaga kakak

Dina :Umi....nak acik,acik.....

Ummi :kakak dah x sayang umi ker....

Dina :nak acik.apar mi

Ummi :kakak nak nasi ker,kakak lapar:

Dina :erm....apar(sambil angguk kepala

haha.....rupanyer dia lapar nasi.aku ingatkan dia cari acik dia(org ngasuh dier).aku tanya la makcik dina x makan ker,tp makcik ckp dina dah mkn.Tp aku percaya dina dah mkn cuma anak aku ni mmg kuat mkn.dia akan minta bila2 masa jer kalau dia lapar walaupun aku dah set masa mkn dia.so aku pun kesian kat dia makan aku bangun dr tido tu pegi dapur.Tau apa aku masak utk anak aku....aku rebus carrot dgn brokoli,letak garam sikit.so dia pun mkn dan tido dgn nyenyak nyer.Dina x cerewet ttg mkn tp mesti ada sayur.buah hari2 mesi dia minta.sbb tu walaupun dia mkn banyak tp bdn dia x tembam sbb dia aktif dan banyak mkn buah dan sayur....

No comments:

Post a Comment