Sunday, July 12, 2009

terimbau kengangan lalu......(bukit bertam)







Kenapa tetiba jer aku nak ceritakan topik ini?sebenarnyer aku teramat terhutang budi dengan teman-temanku yang kuanggap bukan sahaja kawan tetapi sahabat dan saudaraku.bak kate pepatah kalau kawan senang nak cari tp kalau sahabat susah nak cari.



Kalau sahabat semasa dari kecik aku ada sampai sekarang,mmg susah nak lupakan mereka ini......terumata si kembar(aku gelarkan mereka adik kak).kami berkawan dari kecil(tadika) untill now....masa zaman sekolah dulu,kalau lah aku pegi sekolah dulu x tgu mereka berdua pasti mereka kan merajuk dgn ku sbb aku tinggalkan mereka.ada sekali tu baju kitaorg pun sama tau...(coz mak dia dan mak aku kawan baik).x lupa masa pegi mandi sungai:aku,adik kak,pai,kak ina,tam,mak ini,faizi dll.bestnyer masatu, mana x nyer mak dan abah aku x der so aku pun mandi lah sungai kat bawah jambatan atau kat belakang rmh faizi.saat yang paling best sbb dpt berenang dan dpt selam lama2.kalau kat bawah jambatan,ada 1 tiang besar kitaorg akan selam sambil kepala kat bawah dan kaki kat atas sambil sandar kt tiang tu.....wow,nikmat mandi sungai hehe......



ada satu malam tu kitaorang g mengaji Quran....masa tu rmh tok guru kami jauh sikit sbb rmh asalnyer terbakar sekali dgn rmh adik kak(kalau x rmh mereka dpn rmh aku jer..).malam tu aku,tam,kak ina dll balik dari mengaji sambil kasuh basikal,sampai jer di satu selekoh tiba2 menjelma maklhuk berpakai putih(masyaAllah...).masa tu kami kasuh basikal lintang pukang sbb ingatkan hantu....mana x nyer kt situ mmg ada org meninggal terhimpap pokok nyior.....rupa2nyer hantu itu adalah abg pian(abg kpd adik kak) dan kwn2nyer hahaha......



Ada lg saat yg paling best iaitu musim banjir...tempat aku duduk ni (bukit bertam) mmg selalu banjir....kalau hujan lebat jer mesti banjir so....aku dan adik aku pun selalu menghilangkan diri sbb main banjir walaupun takut2(air kotor&takut ular)......di suatu hari mak angkat aku bawa moto besar virago(cik lia masa tu mmg sempoi sebaya dgn mak aku) dia redah jer banjir tu,adik ku pembonceng setia.



Biler dah besar ni.....aku rindukan teman2 ku di bukit bertam.walaupun kami bersahabat dr kecil tp sampai sekarang kami masih bersahabat cuma masa jer mencemburui sbb masing2 dah berkeluarga dan ada kehidupan sendiri...tp kalau aku ke sana(bkt bertam) aku akan jumpa mereka.bukan sahaja aku bersahabat dgn mereka tp keluarga mereka semua seperti keluarga ku..... I MISS U ALL....



adik(naziya)>emoga cepat dpt cahaya mata, akak(nadiya)>lama x jumpa semoga menjadi ibu yg solehah, kak ina>semoga cekalkan hati dlm menempuh dugaan duniawi yg penting jaga anak elok2, tam>x tahu kemana awak sekarang,dah lama x berhubung mmg rindu sgt(khabarnyer dah jd pensyarah), Pai>jaga isteri dan anak2 yer...lama x jumpa kan, Faizi>hehe...dah ada anak sorang yer cikgu kita ni...



AKU(NAZATUL AZRIN)>mempunyai seorang hubby tercinta dan dikurniakan seorang cahaya mata Nur Irdina Damia,seorang ibu yang agak giler2,sempoi dan penyayang(haha....angkat bakul sendiri)

No comments:

Post a Comment